Hoogwaardige praktijk- en behandelruimtes
Speciaal voor (para)medici
Door heel Nederland
Geen vast contract nodig

Te Koop: Leads | Deel 3

4. Logica voor de verdeling van leads vaststellen

Stap vier van hoe je leads kunt verkopen vereist dat je de lead distributielogica kiest die je zult gebruiken. Vroeger was de distributie van leads in real time tamelijk gestandaardiseerd, maar tegenwoordig geeft de nieuwe distributielogica je verschillende mogelijkheden waarmee je je winst kunt maximaliseren en je lead stroom kunt optimaliseren.

5. Bouw opties voor het kopen van leads uit

Tenslotte moet je de mogelijkheden voor het kopen van leads instellen en configureren, die je aan je klanten geeft. Als een klant een lead koopt, hoe kan hij die dan ontvangen? Stuur je de lead automatisch per e-mail naar de klant, plaats je de lead in het CRM van de klant of plaats je de lead in een kopersportaal dat de koper naar eigen goeddunken kan opvragen? Hoewel de meeste kopers plaatsingsspecificaties geven waarmee je elke lead automatisch in hun CRM of Lead Management Systeem kunt plaatsen, moet je vaststellen wat er precies gebeurt zodra een klant een lead koopt.

Zodra je klant een lead koopt, hoe ga je hem dan aanrekenen? Het is ook belangrijk om een gestructureerde factureringsovereenkomst op te stellen, die aangeeft of je leads in real-time in rekening brengt, een factuur stuurt aan het eind van elke week of maand, of zelfs een automatische e-facturering start op basis van tijd of trigger.

Leads verkopen – Hoe het allemaal samen te brengen

In dit bericht werden de specifieke stappen geschetst die je moet zetten om een proces voor het verkopen van leads op te zetten, maar er werd niet precies aangegeven hoe je die stappen moet zetten. Het is misschien niet helemaal duidelijk hoe je leads in real-time kunt kopen, hoe je specifieke logica voor de distributie van leads kunt implementeren of hoe je specifieke factureringsopties voor je kopers kunt inschakelen. 

Dat komt doordat deze processen en opties een systeem vereisen dat deze real-time beslissingen en beheer automatisch afhandelt. Voorbij zijn de dagen dat leadbedrijven verkoopleads kunnen beheren en afleveren met Excel spreadsheets. 

Real-time lead distributie is van vitaal belang en het genereren van leads is moeilijker dan ooit. Om te slagen moet je een geautomatiseerd systeem alle back-office taken laten afhandelen, terwijl jij je concentreert op het vinden van leads en het vinden van kopers van leads.

Nog 5 tips om deze driedelige reeks af te sluiten:

  1. Een opvallende “Call to Action” (CTA)

Als een potentiële klant je website bezoekt, wat zou je dan het liefst willen dat ze doen? Het antwoord kan zijn dat je wilt dat ze een afspraak met je maken. Of misschien wil je dat ze bellen en een gratis prijsopgave aanvragen, of je een e-mail sturen met meer details over wat ze zoeken.

  1. Voeg je contactinformatie toe

Ook al zou je liever al je leads via een contactformulier of een reserveringshulpmiddel laten lopen, toch is het belangrijk om de contactgegevens van je bedrijf ook prominent op je website te zetten.

Door je telefoonnummer en e-mail adres op te nemen kunnen potentiële klanten je bereiken op de manier die hen het meest op hun gemak stelt. Niet iedereen is vertrouwd met het gebruik van online boekingshulpmiddelen; soms is het gewoon bellen van een telefoonnummer of het sturen van een e-mail comfortabeler.

  1. Laat je expertise zien

Heb je een licentie of bonded in je vak? Ben je erkend door een prominente publicatie of plaatselijke krant? Heb je prijzen of onderscheidingen voor je werk gekregen? Potentiële klanten willen dat weten.

In concurrerende industrieën of plaatsen kan het aanprijzen van je certificeringen, prestaties en erkenning door derden je kleine onderneming echt helpen op te vallen – en de beslissende factor zijn wanneer een klant een leverancier kiest om in te huren.

  1. Vermeld referenties

Getuigenissen van klanten zijn een andere geweldige manier om vertrouwen in de diensten van je bedrijf te helpen opbouwen. Ze zijn een betrouwbare manier om potentiële klanten te vertellen: “Geloof ons niet op ons woord; hoor het van mensen net als jij.”

  1. Blijf in contact met een e-mail nieuwsbrief

Niet iedereen die je website bezoekt, is meteen klaar om je in te huren – en dat is niet erg. Misschien zijn ze alleen maar aan het rondkijken, of aan het rondkijken voor een toekomstig project. Het betekent niet dat je ze niet in waardevolle leads kunt veranderen door contact te houden!

In contact blijven met prospects en natuurlijk ook de bestaande klanten is vanzelfsprekend noodzakelijk, maar eerlijk gezegd ik geniet er ook gewoon van. 

Misschien herinner je nog een story van een klein jaartje terug waar we hadden gesteld dat alleen sukkels het druk hebben, als je geniet van wat je doet, bestaan er toch ook helemaal geen overuren.

Over contact houden gesproken, morgen is het de beurt aan FlexMan om een glimlach, en hopelijk zelfs een stevige lach los te wekken, en zo het terug het weekend in te duiken.

Voor de frontliners onder jullie zet ik dit linkje nog even als geheugensteuntje Service diensten voor (para) medische professionals – Flex4Medics

Maak er een productieve dag van, en tot morgen voor FlexMan!

Ik kan alvast verklappen, het is niet voor gevoelige lezers!

Florentijn van den Bos : : ADD – Flex4You

Terug naar overzicht

Geplaatst op: 27 januari 2022