Hoogwaardige praktijk- en behandelruimtes
Speciaal voor (para)medici
Door heel Nederland
Geen vast contract nodig

Te Koo: Leads | DEEL 1

Leads verkopen kan een vruchtbare onderneming zijn voor veel verschillende soorten bedrijven. Of je nu de marketing operaties voor een verzekeringsbedrijf leidt en een uitlaatklep nodig hebt voor overtollig lead volume, of een marketing bedrijf runt en een extra inkomstenstroom zoekt, leren hoe je leads verkoopt kan een uiterst waardevolle vaardigheid zijn.

Kijk maar naar bedrijven in de zonnepanelen branche, vochtbestrijding, enzovoort.

Misschien wil je zelfs een lead generation bedrijf beginnen dat al zijn inkomsten genereert uit het verkopen van leads. Leren hoe je leads verkoopt, geeft je niet alleen een weg om je bedrijf vooruit te helpen, maar het geeft je ook de mogelijkheid om consumenten te helpen op veel markten waar veel vraag naar is.  

1. Je Lead Aanbod organiseren Als je leads gaat verkopen, moet je beginnen met vast te stellen wat je product precies zal zijn. Dit houdt in dat je een of meer lead verticals kiest om in te werken. Als je nog niet beslist hebt, is onze gids over lood verticals een prima plaats om te beginnen.

Als je eenmaal beslist hebt over een of meer lead verticals, moet je de precieze lead velden vaststellen waaruit je lead type zal bestaan. Dit zijn de velden die je op je lead formulier zult vastleggen en die je aan je lead kopers zult verstrekken met de contactgegevens van elke lead.

Als je niet zeker weet welke velden je in je lead type moet opnemen, zijn er verschillende standaard velden voor de meeste lead types. Bovendien kan het nodig zijn je lead velden te finaliseren nadat je een paar lead kopers hebt toegevoegd (zie stap 3), omdat sommige kopers specifieke velden vereisen voor de leads die ze kopen.  

2. Leads verwerven om te verkopen  Leads genereren: Dit is de meest voorkomende strategie voor het werven van leads en de optie die de meeste marketing experts kiezen. Deze post zal echter niet in specifieke lead generatie strategieën graven. Alle lead generatoren hebben verschillende sterke punten en mogelijkheden, dus een lead generatie strategie die voor het ene bedrijf werkt kan voor het andere niet zo effectief zijn. Voor een beter overzicht over het genereren van leads, begin je hier.

Leads kopen: Veel lead verkopers nemen hun toevlucht tot het kopen van leads om hun lead stroom te voorzien of aan te vullen. Het in real-time kopen van leads van een andere lead verkoper vereist niet dat je je eigen marketing inspanningen onderhoudt, maar stelt je in plaats daarvan in staat je netwerk van kopers te gebruiken om een dienstverlener te vinden voor elke lead die je koopt. Het is echter belangrijk te onthouden dat als je leads koopt alleen om ze door te verkopen, het in ieders belang is dat je extra waarde aan het proces geeft.

Leads krijgen – Wat te vermijden: Het is ook belangrijk te kwalificeren wat we precies bedoelen met het verkrijgen van leads. We hebben het niet over het schrapen van het internet of databases voor e-mail adressen, het kopen van koude e-mail lijsten of iets anders dan real-time lead acquisitie.

Als je werkt met oude gegevens of lead gegevens die niet recent door de leads zelf werden verstrekt in ruil voor een specifieke dienst die ze vroegen, dan kunnen we je niet helpen. Lead verkoop vereist verse, gerichte, real-time leads.

Warme leads blijven natuurlijk niet lang warm, zo kan het missen van een telefoontje bijvoorbeeld een warme lead in een minuut veranderen naar een dode lead.

Daarom is het belangrijk om geen enkel telefoontje te missen, en daarvoor bieden wij natuurlijk de oplossing met onze telefoonbeantwoording!

Wanneer je een momentje kan inplannen in die drukke agenda van je bel je maar even op m’n mobieltje: 06-22789093.

Verder kan je ook op onze website terecht voor de meest relevante informatie over onze business: telefoonbeantwoording.com.  

Morgen vind je deel 2 van dit onderwerp in jouw mailbox, maak er een productieve dag van!  

Florentijn van den Bos : : ADD – Flex4You

Terug naar overzicht

Geplaatst op: 25 januari 2022