Hoogwaardige praktijk- en behandelruimtes
Speciaal voor (para)medici
Door heel Nederland
Geen vast contract nodig

New! Altijd korting

Misschien weet je de reclame van Audi nog wel van enkele jaren geleden.

 

Ze deden iets heel bijzonders reclame technisch gezien. Ze maakten reclame voor iets dat totaal niet uniek was in de autobranche.

 

Metallic lak met miljoenen metaaldeeltjes.

 

Dat heb je snel met metallic lak. Totaal niet uniek. Nagenoeg alle auto’s hebben tegenwoordig metallic lak.

 

Maar toch hebben ze een punt. Er is niemand anders die dit roept. Dus ben je snel uniek.

 

Je kent vast wel het dilemma: Hoe moet ik mij gaan onderscheiden ten opzichte van de rest van de markt.

 

Je hebt vast ook te maken met concurrenten die nagenoeg of misschien wel exact hetzelfde doen.

 

Soms is het helemaal niet zo moeilijk om dit onderscheid te vinden.

 

Het is niet eens nodig om net als Audi een eigenschap te noemen die iedereen heeft maar niet benoemd.

 

Wat mij de afgelopen weken opviel was dat mijn klanten en leads de unieke eigenschappen zelf al aangeven.

 

Eigenschappen in je bedrijf die jij vanzelfsprekend vindt zijn dit misschien helemaal niet.

 

Je bent waarschijnlijk je bedrijf ook gestart vanuit het perspectief van je klant. Althans ik wel.

 

Ik had een idee dat de markt op mijn diensten zat te wachten. En dat blijkt wel.

 

Vanuit dat perspectief ben ik de diensten vorm gaan geven. Voornamelijk mij steeds de vraag gesteld, waar zitten mijn klanten op te wachten.

 

Daar zijn een aantal elementen uitgekomen.

 

Mijn klanten willen flexibiliteit: OK krijg je die. Geen lang lopende contracten, makkelijk gereserveerde ruimtes kunnen annuleren.

 

Goede bereikbaarheid en snelle actie. Regelen we ook. Je wordt niet altijd direct geholpen als je belt maar je krijg wel een ontzettende snelle terugkoppeling, reactie of oplossing.

 

De beste prijs. Gaan we ook doen. Voor de dienstverlening die wordt geleverd krijg je altijd de beste prijs. Gewoon vaste lage prijzen.

 

En daarop werd ik de afgelopen weken meerdere malen geattendeerd door voornamelijk bedrijven die klant wilden worden.

 

Steevast kreeg ik de vraag wat voor een abonnement er voor flexwerkplekken moet worden afgesloten.

 

Uhhh, abonnement?

 

Die hebben we niet. Gewoon wat je boekt betaal je per maand achteraf.

 

Men was volledig verbaast over deze unieke eigenschap.

 

Ja, ikzelf ook van de reactie. En misschien nog wel meer van het aanbod in de markt van dit soort abonnementen.

 

De ene keer is dit een strippenkaart model, de andere keer een vast periodiek abonnement, ongeacht of je wel of niet gebruik maakt van de ruimtes.

 

Altijd moet je een voorinvestering doen in iets wat je in de toekomst denkt te gaan gebruiken. Bevalt het niet dat zit je er toch aan vast.

 

Dat was niet mijn idee van een flexibele ondernemer.

 

Of je nu een spreekkamer, coachkamer, behandelkamer, therapiekamer of flexwerkplek reserveert, je betaalt per maand achteraf wat je daadwerkelijk hebt ingepland.

 

Komt er onverwacht toch iets tussen dan kun je tot 24 uur van tevoren, zonder kosten, annuleren.

 

De mensen die ik sprak waren helemaal verbaast over dit concept.

 

Bovendien vonden ze de prijzen die worden gehanteerd ook nog eens heel erg laag.

 

Niet dat ze dat direct te kennen geven. Je moet nog wel wat onderhandelingsruimte laten was vast het idee.

 

Maar zo werkt het dan ook weer niet.

 

Je krijg een nette ingerichte ruimte die 100% corona proof is met koffie/thee, wifi, parkeren en een efficiënte manier om binnen te komen.

 

Alle vestigingen hebben 1 laag tarief per uur, per dagdeel of per dag. Altijd de beste prijs in de markt.

 

Je boekt alles vooraf in en je ontvang per maand achteraf een factuur voor alle uren, dagdelen of dagen die je hebt gebruikt.

 

Dus heb je moeten annuleren, geen gedoe met verrekenen of terugstorten van geld.

 

Past mijn flexwerkconcept niet bij jou? Even goede vrienden maar dan boek je niet meer. Laat dan wel weten waarom het niet past. Kan ik ook weer iets van leren.

 

Dat was ik even vergeten dat ik dat jaren geleden heb bedacht. Gelukkig doet de markt zijn werk en word ik hier weer aan herinnerd.

 

Dus moet ik niet op zoek naar een metallic lakachtige eigenschap van mijn bedrijf om mij te gaan onderscheiden.

 

Wel moet ik wat meer doen om deze eigenschap te benadrukken. Blijkbaar gaat het daar nog niet helemaal goed.

 

Wil jij ook gebruik maken van de unieke diensten van mijn bedrijf of echt flexibel kunnen werken?

 

Kijk voor het totale overzicht van vestiging op https://www.flex4medics.nl/locaties/

 

Maak vandaag al een begin met echt flexibel werken zonder eenmalig of vaste kosten om te starten!

 

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Terug naar overzicht

Geplaatst op: 29 maart 2021