Meer vertrouwen met een vast nummer
Heel veel van onze klanten hebben een service kantoor maar zonder vast telefoonnummer.
En dat vind ik een gemiste kans.
Ik ben van mening ben dat je service kantoor pas echt goed tot zijn recht komt met een telefoonnummer erbij.
Waarom dat telefoonnummer? Heel simpel.
Betrouwbaarheid.
De grootste impact heeft een lokaal of landelijk telefoonnummer bij de consument. Uiteindelijk is de zakelijke klant ook een consument en kijkt deze ook naar het totale plaatje van het bedrijf voor een betrouwbare indruk.
Voor een vast telefoonnummer heb je de keuze uit een landelijk telefoonnummer of een lokaal telefoonnummer.
Een lokaal nummer is bij iedereen wel bekend. Een nummer dat is gekoppeld aan een regio. Je kiest dan het een nummer in de regio waar je service kantoor ook is gevestigd.
Dit is voornamelijk interessant als je lokaal actief bent. Ben je in meerdere regio’s actief dan kan je er voor kiezen om met meerdere nummers aan de slag te gaan.
Met meerdere lokale nummer kan jij je nog beter als specialist in jouw regio positioneren.
Een landelijk nummer is bij veel mensen minder bekend. Je hebt keuze uit twee nummer, een 085 en een 088 nummer.
Het snelste in te regelen is een 085 nummer. Voor een 088 nummer heb je een certificaat van ACM nodig, heb je ook zo trouwens, en krijg je een nummerblok van in ieder geval 100 nummers toegewezen.
Kan je de mooiste uitkiezen.
Uit recent onderzoek van American Express dat onder onder consumenten is gehouden bleek dat 44% van de mensen het liefst een bedrijf ging bellen wanneer ze hulp nodig hadden of een product retour willen sturen.
Dit % stijgt zelfs naar 51% voor dringende of moeilijke vragen.
Voor de duidelijkheid dit betreft klanten van bedrijven in zijn algemeenheid. Geen klanten van American Express zelf.
Deze consumenten is ook gevraagd welke communicatiekanalen ze het liefste gebruiken. Hoe complexer de vraag hoe groter de behoefte is om met een echt persoon te spreken.
Misschien nog wel de meest interessantste vraag uit dit onderzoek is dat men bereid is extra voor het aan te kopen product of dienst is te betalen.
Dit betekend dus dat, ook al ben je iets duurder, maar je bent goed bereikbaar op een vast nummer, je toch de deal krijgt.
Daar komt nog een keer bij dat je dit nummer ook in Google Mijn bedrijf kan vermelden waardoor je een nog betere indruk op je klanten en leads maakt.
Maar alleen met dit nummer ben je er niet. Het is van belang dat je dit goed inregeld.
Daarom heb ik een handleiding laten schrijven voor Google Mijn bedrijf. De waarde van deze handleiding alleen al is 99,-.
Neem jij uiterlijk 31 december 2020 een telefoonnummer af dan krijg je er een handleiding Google Mijn bedrijf gratis bij.
Deze handleiding omvat veel meer dan alleen maar het gebruik van een telefoonnummer. Als je deze handleiding volgt wordt je veel beter gevonden en knalt je business als nooit tevoren!
Vraag je nummer aan via https://www.addbusinesspoint.nl/offerte en profiteer van deze eenmalige actie.
Met vragen kan je mij mailen of uiteraard bellen op 088-7991100 of op 1 van onze 50 lokale nummers.
Florentijn van den Bos – ADD Flex4you
Geplaatst op: 21 december 2020