Verhaallijn

Gratis Google Mijn Bedrijf handleiding deel 1

Bij de eindejaarsactie heb ik iedereen die een telefoonnummer heeft afgenomen een handleiding Google Mijn Bedrijf beloofd en gestuurd.

 

Omdat hier zoveel waardevolle informatie in staat ga ik de inhoud de komende weken toch met je delen. Ook al heb je toch geen telefoonnummer afgenomen.

 

Iedere maandag stuur ik je een vervolgstap toe.

 

Dit document is te waardevol om zomaar te laten liggen. Je krijgt het document niet ineens maar in losse onderdelen zodat je steeds de tijd hebt om het zelf ook in te regelen.

 

Vandaag het begin. Al het begin is moeilijk, maar niet bij google. Google Mijn Bedrijf is met deze stappen prima zelf in te regelen. Hier heb je geen externe partij voor nodig.

 

Voordeel is dat je nu zelf aan het denken wordt gezet hoe je jouw bedrijf wil promoten via Google.

 

Je start met het aanmaken van een Google Mijn Bedrijf account. Je start via deze link: https://www.google.com/intl/nl_nl/business/

 

Hier maak je jouw account aan. Eenmaal ingelogd ga je verder.

 

Via bedrijf toevoegen, rechtsboven, voeg je 1 bedrijf toe.

 

Je typt de naam van je bedrijf in en klik op “Maak een bedrijf met deze naam”.

 

Wel even akkoord gaan met de voorwaarden zodat Google nog meer van je te weten komt.

 

Dan voeg je de categorie van je bedrijf toe. Deze is heel erg belangrijk maar ook beperkt in de mogelijkheden. Je moet iets gebruiken wat Google heeft bedacht.

 

Je kan de categorie later altijd nog aanpassen maar ook nog andere categorieën toevoegen. Niet te lang over dubben dus.

 

Daarna willen ze weten of je fysiek klanten kan ontvangen.

 

Maak je gebruik van een service kantoor dan kan je mensen ontvangen op afspraak.

 

Daarna vragen ze om het adres van het bedrijf. Hier geef je het adres van je service kantoor op.

 

Als je ook klanten buiten het service kantoor bedient geef je dat daarna op. Stel je bezorgd producten dan kan je dat hier aangeven.

 

Dan willen ze je telefoonnummer hebben. Het is hier van belang een lokaal nummer op te geven. Heb je nog geen lokaal nummer vraag dan een offerte aan: https://www.addbusinesspoint.nl/offerte-aanvragen-definitief/.

 

Op dezelfde pagina vragen ze naar je website.

 

Daarna klik je op voltooien. Google gaat je nu een briefje sturen om te verifiëren of je wel daadwerkelijk op dit adres bent gevestigd.

 

Vul ook je eigen naam in bij contactpersoon.

 

Daarna wil Google Mijn Bedrijf alvast je openingstijden weten. Ga uit van de huidige openingstijden. Je kan dit achteraf steeds aanpassen.

 

Voor wat betreft de openingstijd van de service kantoren zit er her en der wat verschil in maar in ieder geval op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 is alles open.

 

De volgende stap is het sturen van berichten door Google. Is wat mij betreft een goed idee. Op deze manier kunnen je klanten of leads laagdrempelig met je in contact komen.

 

Het is dan uiteraard wel van belang dat je snel reageert. Dan doe je de business!

 

Krijg je het niet voor elkaar om te reageren op alle telefoontjes, e-mail en social media berichten dan hebben we hier ook een oplossing voor. Dit is geen standaard oplossing omdat we hebben gemerkt dat iedereen dat weer op een andere manier ingevuld wil zien.

 

Maatwerk dus.

 

Inkomende telefoongesprekken kunnen we wel steeds voor een vast tarief voor je aannemen. Dit tarief is alleen afhankelijk van het aantal gesprekken dat je gaat ontvangen. Kijk voor alle tarieven op https://www.addbusinesspoint.nl/offerte/

 

De volgende stap is in 750 tekens iets vertellen over je bedrijf. Vul dit zeker in. Ook dit kan je steeds weer aanpassen.

 

Daarna upload je foto’s van je bedrijf. Dit kunnen stockfoto’s zijn maar er gaat natuurlijk niets boven echte foto’s van jezelf, mensen die voor je werken, je auto met logo of het mooie kantoorpand weer je bent gevestigd. Ons service kantoor uiteraard.

 

Je kan foto’s van de buitenkant en binnenin gratis downloaden via MyADD in de knowledge base.

 

Ook de foto’s kan je later altijd nog toevoegen of weer verwijderen.

 

Dan ben je voorlopige wel klaar.

 

Nu wachten op je kaartje met code.

 

Als je er voor hebt gekomen om je post door ons te laten scannen dan komt het document terecht in de Inbox van MyADD.

 

Zodra het document is gescand en is geupload naar onze beveiligde omgeving krijg je een notificatie mail dat je post klaar staat.

 

Vanuit hier kan je het poststuk direct inzien (als deze optie aan staan tenminste), je kan het document downloaden, doorsturen per e-mail naar iemand anders of het origineel op vragen. 

 

Voor dit document is dat allemaal niet nodig. Zodra je de code hebt ontvangen invoeren en klaar.

 

Heb je de smaak te maken en begrijp je wat de impact is van een locatie dan kan je altijd nog een extra locatie toevoegen aan je bestaande contract met een enorme korting. Stuur een berichtje om je kijken welke korting jij kan ontvangen.

 

Succes! Maak er een mooi verhaal van.

 

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you