Hoogwaardige praktijk- en behandelruimtes
Speciaal voor (para)medici
Door heel Nederland
Geen vast contract nodig

Google mijn bedrijf handleiding, deel 5, fine tuning

Bij de eindejaarsactie heb ik iedereen die een telefoonnummer heeft afgenomen een handleiding Google Mijn Bedrijf beloofd en gestuurd.

 

Omdat hier zoveel waardevolle informatie in staat ga ik de inhoud de komende weken toch met je delen. Ook al heb je toch geen telefoonnummer afgenomen.

 

Iedere maandag stuur ik je een vervolgstap toe.

 

Dit document is te waardevol om zomaar te laten liggen. Je krijgt het document niet ineens maar in losse onderdelen zodat je steeds de tijd hebt om het zelf ook in te regelen.

 

Eerst terug kijken naar de inspanning van de afgelopen week via inzichten.

 

Als ik over een kwartaal terugkijken worden de resultaten via zoeken en maps steeds beter. De percentages blijven extreem hoog. Iedere week opnieuw.

 

Let er op dat dit niet over de zoekresultaten in Google gaat maar alleen over de resultaten van Google Mijn Bedrijf.

 

In mijn voorbeeld scoor ik vele malen beter dan vergelijkbare bedrijven als het gaat om de foto weergave. 

 

Op zich begrijpelijk. Ik heb veel foto’s geupload.

 

Als je bent ingelogd zie je rechts een knop “Profiel bekijken” staan. Als je hierop klikt dan zie je hoe je op Google staat weergegeven.

 

Tijd om aan de details te schaven.

 

Bij Posts kan je tegenwoordig ook een Corona update kwijt. Content is content. Je hebt vast wel iets te melden over Corona binnen je bedrijf

 

Ook onder posts kan je aanbiedingen kwijt. De omschrijving die je deze aanbieding kan meegeven is beperkt.

 

Je kan sinds kort zie wat het bereik is van je posts binnen Google. Een krachtige tool zodat je ziet op welke berichten je klanten en leads zitten te wachten.

 

Het duurt wel even voordat de statistieken worden weergegeven. Er moet natuurlijk wel voldoende informatie beschikbaar zijn.

 

In tegenstelling tot de producten kan je bij de aanbieding wel meer foto’s uploaden.

 

Nu alles goed is ingeregeld is de app van Google Mijn bedrijf wel heel erg handig. Je kan M gratis download voor Android en iOS.

 

Handig om alle informatie die we de afgelopen weken hebben ingevoerd te onderhouden en uit te bereiden.

 

De meest belangrijk functie van deze app is dat je nu direct berichten van klanten of lead kunt ontvangen.

 

Je kan hier zelfs een automatische begroeting aanmaken. Zuper!

 

De stappen om direct met je klanten in contact te komen:

 

Download de app. Zoek op Google Mijn Bedrijf

 

De rest volgt voor zich en zorg dat je het juiste profiel kiest. Misschien heb je meerdere profielen voor privé en zakelijk.

 

Net als met je bedrijf kan ik mij voorstellen dat je hier ook een duidelijke scheiding wil aanbrengen.

 

Nu is het afhankelijk van het besturingssysteem dat je hebt wat je moet doen.

 

Android: Onder het kopje “klanten” vind je bovenaan de optie “berichten”. Als je hierop klikt krijg je een venster met de vraag of je de berichten functie wil inschakelen.

 

iOS: klik linksboven op het menu icoontje. In het menu kies je vervolgens voor “Berichten”. Hierna verschijnt er een venster met het verzoek om de berichten functie in te schakelen.

 

Nu kan je het welkomstbericht bewerken. Maak er een berichtje van dat bij je bedrijf past

 

Het duurt even voordat de knop zichtbaar is bij de bedrijfsinformatie. Je ontvang een berichtje van Google op je app.

 

Google hecht grote waarde aan de snelheid van reageren. Als je niet binnen 24 uur een reactie heeft dan wordt deze functie weer geblokkeerd.

 

We willen allemaal positieve reviews binnen Google behalen. Onderzoek heeft uitgewezen dat 64% van de consumenten reviews raadplegen over een bedrijf.

 

Je begrijpt dat het dus van belang is positieve reviews te verzamelen. Maar hoe komt je klant bij de review pagina?

 

Op de “Home” pagina staat halverwege rechts een kopje “Krijg meer reviews”. Hier kan je een verkorte link ophalen die je naar je klanten kunt sturen.

 

Als je de smaak nu echt te pakken hebt kan je snel door naar meerdere vestigingen.

 

Als je dit voor 1 locatie kan, kan je dit uiteraard ook voor meerdere locaties bij houden. Dit betekend dubbele resultaten maar dan in een ander werkgebied.

 

Wil jij ook een extra vestiging bij je bestaande vestigingsadres, service kantoor of virtuele kantoor.

 

Vraag een offerte aan via https://bit.ly/36RVvRq en vraag mij naar een flinke korting voor ieder extra vestiging.

 

Volgende week de laatste aflevering over het inregelen van Google Mijn Bedrijf.

 

Veel succes met het bijwerken!

 

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Terug naar overzicht

Geplaatst op: 8 februari 2021