Hoogwaardige praktijk- en behandelruimtes
Speciaal voor (para)medici
Door heel Nederland
Geen vast contract nodig

Google mijn bedrijf handleiding, deel 2

Bij de eindejaarsactie heb ik iedereen die een telefoonnummer heeft afgenomen een handleiding Google Mijn Bedrijf beloofd en gestuurd.

 

Omdat hier zoveel waardevolle informatie in staat ga ik de inhoud de komende weken toch met je delen. Ook al heb je toch geen telefoonnummer afgenomen.

 

Iedere maandag stuur ik je een vervolgstap toe.

 

Dit document is te waardevol om zomaar te laten liggen. Je krijgt het document niet ineens maar in losse onderdelen zodat je steeds de tijd hebt om het zelf ook in te regelen.

 

Vandaag deel 2.

 

Eenmaal het kaartje van Google met de activeringscode ontvangen kan je echt aan de slag.

 

Voer je code in via https://www.google.com/intl/nl_nl/business/

 

Rechts van de regel kan je klikken op code opgeven.

 

Nu kan je door met de rest van je gegevens invullen.

 

Aan de linkerkant heb je een menu dat begin met Home.

 

Ze starten met de meest eenvoudige informatie: Informatie. Klik hierop en je kan starten.

 

Bovenaan kan je de bedrijfsnaam nog aanpassen. Handig als je een tik fout hebt gemaakt of als je besluit om nog een vestiging toe te voegen.

 

Dan vul je hier je bedrijfsnaam in gevolgd door de naam van de stad.

 

Als je dit nu goed onder de knie hebt kan je heel makkelijk meerdere vestigingen toevoegen. Als je eenmaal klant bent bij ons krijg je een enorme korting op al je volgende vestigingen. Op deze manier kan je eenvoudig je bedrijf een enorme organisatie laten lijken.

 

Onder je bedrijfsnaam kan je de categorie nog aanpassen. Je kan hier meerdere categorieën kwijt maar wel die door Google zijn bedacht. Geen ruimte voor eigen initiatief dus.

 

Het service gebied is ook van belang. Je wil misschien helemaal geen klanten uit heel Nederland maar alleen maar in je eigen regio. Google houd er dan rekening mee wie je gegevens krijgen te zien.

 

Openingstijd heb je al opgegeven maar kan je hier nog aanpassen.

 

Een nieuwe functie is het toevoegen van meerdere openingstijden. Handig als je een afhaalbalie hebt of een ander onderdeel in je bedrijf dat andere openingstijden heeft dat je standaard ingestelde tijden.

 

Zelf gebruik ik dit niet.

 

Erg van belang. Zeker als je aan consumenten levert een lokaal telefoonnummer. Heb je nog geen lokaal of landelijk telefoonnummer vraag er van 1 aan via https://www.addbusinesspoint.nl/offerte/

 

Je kan je bedrijf een verkorte naam geven. Erg handig als je bedrijfsnaam lang of moeilijk is. Zelf heb ik de naam ADD-Goes ingegeven. Dit betreft uiteraard onze vestiging in Goes. Let er op dat er een streepje tussen de losse woorden staat, anders werkt het niet.

 

Google maakt direct een verkorte link aan: https://g.page/ADD-Goes?gm 

 

Daarna je domeinnaam. Als je met vestigingen werkt kan je hier het beste verwijzen naar een pagina van de betreffende vestiging. In het geval van ADD Goes: https://www.addbusinesspoint.nl/goes 

 

Producten sla ik voor nu even over. Anders wordt dit artikel wel heel erg lang.

 

Je kan ook nog een openingsdatum opgeven mocht je nog niet open zijn.

 

Foto’s toevoegen. Mocht je dit nog niet hebben gedaan dan kan dat hier. Je kan hier ook ander materiaal kwijt. Denk aan logo, een omslag foto en video en de sfeer van de binnenkant van je kantoor en de buitenkant. Daarna kan je nog foto’s van je werk toevoegen en je team.

 

Let er op dat de filmpje aan specifieke eisen moet voldoen: Niet langer dat 30 seconden, max 75 MB en de resolutie moet minimaal 720p zijn.

 

Heb je niet 123 een leuk filmpje en is je haar te lang of uitgegroeid om nu direct van jezelf een filmpje te maken?

 

Via fiverr kan je echt heel goedkoop een leuk filmpje laten maken. Voor een paar tientjes kan je klaar.

 

Foto’s van het gebouw kun je downloaden in MyADD in de Knowledge base.

 

Aan de rechterkant kan je nu zien hoe je bedrijf wordt weergegeven.

 

Daaronder kan je ook starten met het adverteren. En daar gaat het nu allemaal om bij Google. Dit is niet verplicht uiteraard. 

 

Als je wil gaan adverteren dan raad ik je wel aan een expert hiervoor in de hand te nemen.

 

Nu staat je bedrijf al heel mooi op de kaart.

 

Volgende week de volgende stap.

 

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

 

PS heb je deel 1 gemist, laat het weten. In stuur je deze alsnog door.

Terug naar overzicht

Geplaatst op: 18 januari 2021