Story

Eindelijk aangekomen in Amsterdam

Afgelopen donderdag was het dan zover. Eindelijk een zelfdenkende brievenbus in Amsterdam.

 

Het plaatsen ervan was een keertje uitgesteld door onverwachte technische problemen bij het testen op het laatste moment maar dit bleek een kleinigheid te zijn.

 

Vanaf nu kunnen onze klanten die gebruik maken van een brievenbus in Amsterdam een melding krijgen dat er post is aangekomen en de bus met een pasje openen of met de app.

 

Ook het wisselen tussen wijze van post ophalen gaat nu volledig geautomatiseerd. Stel je haalt nu de post steeds op maar je hebt er geen tijd meer voor, dan wissel je via MyADD makkelijk van ophalen naar doorsturen of naar scannen.

 

Het grootste deel van onze klanten laat de post scannen. Deze post wordt dan naar een beveiligde omgeving gescand waar je deze gescande documenten kan inzien, downloaden, opvragen en zelfs kan doorsturen per e-mail.

 

Dit laatste is erg handig als je een factuur per post hebt ontvangen en je deze wil doorsturen naar je financiële administratie in de cloud. Of een belastingaanslag die door moet naar je financieel adviseur.

 

De kast die in Amsterdam is geplaatst geeft toch weer wat nieuwe technieken. Zo zit er een IOT module in zodat de kast niet alleen afhankelijk is van het vaste internet. Zodra het vaste internet wegvalt gaat het signaal over op mobiel internet. Kan handig zijn in het geval van een stroomstoring bijvoorbeeld.

 

Daarom hebben we er ook een accu in geplaatst zodat alles, het ophalen en melden van post, gewoon door kan gaan wanneer geen stroom meer is in het gebouw.

 

Om de stabiliteit te verbeter worden er de komende weken wat onderdelen vervangen in alle kasten en komt de zoveelste softwarematige update. Zo wordt onze unieke zelfdenkende brievenbus steeds ietsje slimmer.

 

Een ander probleem waar we tegenaan lopen is het succes van deze brievenbussen. Op de locaties waar we ze hebben uitgerold is er zoveel vraag naar dat ze in no time vol zitten. En uitbreiding zit er niet direct in.

 

We hebben heel lang getest om te komen waar we zijn gekomen. De volgende stap wat daar waar geen bemande receptie is een zelfdenkende brievenbus te plaatsen. Op 2 locaties na is dat nu gebeurt.

 

De volgende stap is dat we met de kennis die we hebben opgedaan andere elektronica gaan maken en met een wand van postbussen en pakketten bussen gaan werken. Zodra de laatste 2 zelfdenkende brievenbussen ook zijn geplaatst gaan we kijken welke vestiging die primeur krijgt.

 

Wil jij ook gebruik maken van onze zelfdenkende brievenbussen, ook al neem je geen andere diensten bij ons af. Deze oplossing is goedkoper dan de postbus die je bij PostNL afneemt. Het mooie is dat je geen postadres gebruikt maar het adres van 1 van onze 30 locaties.

 

Bovendien ontvang je direct een melding als er post in je brievenbus is gestopt. Komt het even niet meer uit om je post op te halen dan wordt je post direct doorgestuurd of gescand.

 

Vraag een offerte aan via https://www.addpost.nl/offerte/ en zie hoeveel efficiënter post ontvangen ook kan.

 

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you